http://ac-cent.com/ua Унiверсальний освiтнiй простiр "Акцент"-Universal Education Space"ACCENT"
http://itcompete.org/ua Європейські освітні ініціативи
http://www.pedrada.com.ua/ портал освітян України
http://www.air-edu.com.ua/ академія інноваційного розвитку освіти
http://www.dffd.gov.ua/index.php?lang=ua державний фонд фундаментальних досліджень
http://www.fulbright.org.ua/ Програма академiчних обмiнiв iменi Фулбрайта в Українi
ПАМ’ЯТКА ДЛЯ ВЧИТЕЛЯ
БУДЬ ОБЕРЕЖНИМ!
НЕ ПОМИЛИСЬ!
НЕ НАШКОДЬ!
НАДІЄЮ ДЛЯ ШКОЛЯРА!
ДАРУЙ СЕБЕ ДІТЯМ!
ЗНАЙ ДО ЧОГО ПРАГНЕШ!
ПОСТІЙНО ШУКАЙ В ДИТИНІ БАГАТСТВО ЇЇ ДУШІ!
БУДЬ ТЕРПЛЯЧИМ В ЧЕКАННІ ЧУДА І БУДЬ ГОТОВИМ ДО
ЗУСТРІЧІ З НИМ В ДИТИНІ!
Що мені потрібно, щоб стати майстром педагогічної праці? Ну, звичайно, знання, але обов’язково – добра душа, чуйне серце, любов до дітей і нестримне бажання присвятити їм своє життя.
„Єдність мети”
Педагогічне спілкування – це як обмін речовин в організмі, порушення якого викликає різні захворювання. Не можна, щоб в педагогічному спілкуванні порушувався обмін людяності, любові, поваги, чуйності, оптимізму, порушувалась духовна спільність вчителя і учнів.
Ш.О. Амонашвілі
Правила спілкування з учнями
При спілкуванні з учнями слід дотримуватися певних правил. Отже, що треба робити, а чого – категорично не можна.
ТРЕБА:
- проявляти незмінну доброзичливість щодо учня, незважаючи на його репутацію і статус;
- проявляти турботу про збереження і підвищення престижу кожного учня;
- давати критичну оцінку конкретних дій, а не особистості в цілому;
- здійснювати контроль за емоційною тональністю розмови з учнями;
- бути готовим вибачитися за помилку;
- виявляти до дитини терпимість;
- виявляти пошану до особистості дитини, підтримувати в ній почуття власної гідності;
- визнавати право дитини бути несхожою на інших;
- проявляти емпатію, прагнути зрозуміти дитину, дивитися на проблему з її позицій, її очима;
- враховувати індивідуально-психологічні й особистісні особливості дитини;
- акцентувати увагу на позитивних якостях дитини;
- дисциплінувати клас за допомогою непрямих дій – перемикання уваги, жарту;
- бути оптимістом.
НЕ МОЖНА:
- проявляти дріб’язкову нетерпимість, прискіпливість
(«Як ти сидиш! Поклади руки на парту!»);
- здійснювати дисциплінування шляхом натиску, прямого осуду («Досить показувати, який ти розумний!», «Тобі краще б помовчати і пригадати твою двійку!»);
- вживати загрози, докори, висміювання;
- принижувати гідність;
- використовувати лестощі, показну доброту, обман, залякування із маніпулятивною метою. Діти добре відчувають нещирість.
- не дозволяти домінування експресії песимізму («Нічогісінько ви не вмієте. І що мені з вами робити, не розумію»);
- «заякоряти» проблему дитини, тобто весь час про неї нагадувати.